Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ilegalizacija beračenja za tuje državljane

4061 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

V nekaterih mestih sem po vstopu slovenije v EU opazil porast beračenja. Pri tem je zanimivo, da so k temu prispevali predvsem tuji državljani.

Vsaka država naj poskrbi za svoje državljane. Ni potrebe kvariti podobe mest zaradi tujih beračev.

Vem da direktiva EU dovoljuje prost prehod ljudi, vendar je beračenje druga zadeva. Prav tako obstajajo kuhinje za brezdomce in prenočišča.

19 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Y yamast 31 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 4. 2012

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Problematiko beračenja v Republiki Sloveniji ureja Zakon o varstvu javnega reda in miru ZJRM-1 (Uradni list RS, št. 70/06), ki beračenje na javnem kraju opredeljuje kot prekršek. S področja kazenskega prava je beračenje lahko opredeljeno kot kaznivo dejanje zanemarjanje otroka in surovo ravnaje po 192. členu Kazenskega zakonika (KZ-1). Kaznivo dejanje je podano, če starši, skrbnik, rejnik ali druga oseba iz koristoljubja navaja otroka k beračenju.

Za obravnavo izpostavljene problematike je pomemben predvsem tovrsten prekršek. Zakon o varstvu javnega reda in miru v devetem členu določa, da je beračenje na javnem kraju prekršek, če berač koga na vsiljiv ali žaljiv način nadleguje za denar ali za druge materialne dobrine. Torej je beračenje v Sloveniji dovoljeno, vendar le v primeru, če ni (pretirano) vsiljivo. Določba se nanaša na vse ljudi brez izjeme. Slovenija se je s povečano tovrstno problematiko soočila po vstopu v EU. Določen porast kršitev beležimo tudi v zadnjih letih. Kot kršitelji se pojavljajo predvsem državljani vzhodnoevropskih držav članic EU, ki v povprečju storijo okoli 65% vseh tovrstnih kršitev.

Menimo, da vsebina predloga ne izraža popolnoma jasnega namena predlagatelja. Kot je razvidno že iz analize obstoječega stanja sklepamo, da se predlog nanaša na prepoved beračenja za tujce. Pri tem je potrebno poudariti, da se materialna določba, ki se nanaša na beračenje, nanaša na vse ljudi. To pomeni, da je (vsiljivo-žaljivo) beračenje za tujce, tako kot za državljane Slovenije, že prepovedano in ga ni potrebno posebej inkriminirati. Morebitna prepoved vsakršnega beračenja samo za tujce bi pomenila svojevrstno diskriminacijo, ki je v Sloveniji ustavno prepovedana. V takšnem primeru bi šlo za različno urejanje dejanskega stanja, s čimer bi se kršilo ustavno načelo enakosti. Tovrstna diskriminacija je prepovedana tudi v okviru Sveta Evrope z Evropsko konvencijo o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin in Listino o temeljnih pravicah Evropske unije v okviru EU. Diskriminacijo prepovedujejo tudi številne mednarodne konvencije, deklaracije, pakti ipd.

Menimo, da posredovani predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Priloge:

Komentarji