Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Talne označbe za povečanje prometne varnosti

2607 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Kakovostne in dobro vidne talne označbe na splošno veljajo za najbolj stroškovno učinkovite metode za izboljšanje varnosti v cestnem prometu. Analize vzrokov prometnih nesreč kažejo, da je eden od razlogov neustrezna prometna signalizacija na posamičnih ali celotnih cestnih odsekih. Dosedanje študije kažejo, da lahko z uporabo sodobnih tehnologij in z metodološkim pristopom pri načrtovanju in obnovi prometne signalizacije bistveno zmanjšamo število prometnih nesreč in na ta način povečamo nivo prometne varnosti. Eden od preventivnih ukrepov je preverjanje kvalitete talnih označb na vozišču in s tem povečanje njihove kakovosti na želeno raven. Posebej pomembno je spremljanje vrednosti nočne vidnosti (retrorefleksija RL), ker te vrednosti definirajo vidnost talnih označb ponoči in v slabi vidljivosti takrat ko so talne označbe nepogrešljiva pomoč vozniku pri določanju položaja vozila na vozišču. Za vse udeležence v prometu so talne označbe na vozišču zelo pomembne, saj jasnost prejetih obvestil, katera voznikom predstavljajo talne označbe na vozišču, neposredno vplivajo na varnost, hitrost in udobje vožnje. Predlagam, da se nivo retrorefleksije (nočna vidnost) talnih označb na državnih in lokalnih cestah dvigne na minimalno raven 150 mcd (kot je v sosednih državah) in tako nam uporabnikom cest zagotoviti boljšo prometno varnost.

18 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N Nejc100 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 3. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Karakteristike označb na vozišču in materiali iz katerih so te označbe lahko izvedene so določene s Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Uradni list RS št. 46/2000, s spremembami) ter evropskim standardom SIST EN 1436. Materiali iz katerih morajo biti označbe izdelane so s Pravilnikom določeni le za avtoceste , hitre ceste in ceste na katerih povprečni letni dnevni promet presega 10.000 vozil, na ostalih cestah pa morajo biti označbe iz teh materialov izvedene le na določenih posebnih lokacijah (krožna križišča, grbine), na katerih je predpisano, da so izvedene iz materialov za debeloslojne označbe. Prav izbira vrste materiala pa ima precejšen vpliv na trajnost in karakteristike izvedenih označb.

Standard SIST EN 1436 ne določa karakteristik označb v odvisnosti od kategorije ceste ali količine prometa na njej, ampak jih razvršča v posamezne kategorije (razrede). Pri karakteristikah označb je potrebno poudariti, da je odsevnost (nočna vidnost) označb na suhem vozišču (RL) le ena od karakteristik. Vsaj toliko kot je pomembna odsevnost označb na suhem vozišču, je pomembna njihova odsevnost na mokrem vozišču (RW) oz. ob dežju (RR). Ker je takrat splošna vidljivost bistveno zmanjšana, toliko bolj voznik potrebuje označbe za orientacijo, kje na vozišču se nahaja. Običajne označbe izdelane iz materialov za tankoslojne označbe – barve (na večini cest so označbe še vedno izvedene iz teh materialov) v času dežja hitro prekrije tanka plast vode, ki preprečuje njihovo odsevnost. Tudi ostale karakteristike označb (drsnost, svetlostni faktor, dnevna vidnost in kromatske koordinate) imajo določen vpliv na varno odvijanje prometa.

Skladno z omenjenim standardom so s stani upravljavcev državnih cest v uporabi navodila o lastnostih in kontroli kvalitete vzdolžnih in prečnih označb na vozišču, kjer so določene zahtevane retroodbojne lastnosti v suhih pogojih in sicer:

  • za nove označbe (meritve se izvedejo v obdobju od 3 do 14 dni po nanosu materiala in sprostitvi prometa), kjer mora vrednost RL dosegati ≥ 200 mcd/luxm2 (R4),
  • za označbe v garancijski dobi (običajno 3 leta, na bolj obremenjenih lokacijah kot so npr. križišča pa 2 leti) kjer mora vrednost RL dosegati ≥ 150 mcd/luxm2 (R3) in,
  • na koncu življenjske dobe (ko vrednosti dosežejo ta nivo je potrebno označbe obnoviti) kjer vrednosti RL ne smejo biti manjše od 100 mcd/luxm2 (R2).

Glede na zahtevane nivoje, ki se uporabljajo pri vzpostavljanju in vzdrževanju talnih označb na državnih cestah vrednosti koeficienta odbojne svetlosti dobršen del njihove življenjske dobe dosegajo nad 150 mcd/luxm2 .

Standard EN 1436 izbiro karakteristik talnih označb na posamezni cesti prepušča posamezni državi članici, da to uredi s predpisom, kar pa pri nas na nivoju države še ni urejeno. V pripravi je nov Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi, kjer bodo vključene tudi zahteve glede minimalnih karakteristik talnih označb glede na kategorijo ali prometno obremenjenost cest.

Evropske države imajo zelo različne zahteve glede karakteristik talnih označb. Doseganje višjih vrednosti posameznih karakteristik v začetni fazi ni problematično, dviganje vrednosti posameznih karakteristik v življenjski dobi talnih označb pa ima lahko velik vpliv na stroške vzdrževanja. Ker pa predvsem na karakteristike v življenjski dobi označb iz debeloslojnih materialov vpliva večje število faktorjev, odločitev o minimalnih vrednostih posameznih karakteristik ni enostavna.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 20. 3. 2012 | 11:40:49

Tlne označbe za povečanje prometne varnosti

Kakovostne in dobro vidne talne označbe na splošno veljajo za najbolj stroškovno učinkovite metode za izboljšanje varnosti v cestnem prometu. Analize vzrokov prometnih nesreč kažejo, da je eden od razlogov neustrezna prometna signalizacija na posamičnih ali celotnih cestnih odsekih. Dosedanje študije kažejo, da lahko z uporabo sodobnih tehnologij in z metodološkim pristopom pri načrtovanju in obnovi prometne signalizacije bistveno zmanjšamo število prometnih nesreč in na ta način povečamo nivo prometne varnosti. Eden od preventivnih ukrepov je preverjanje kvalitete talnih označb na vozišču in s tem povečanje njihove kakovosti na želeno raven. Posebej pomembno je spremljanje vrednosti nočne vidnosti (retrorefleksija RL), ker te vrednosti definirajo vidnost talnih označb ponoči in v slabi vidljivosti takrat ko so talne označbe nepogrešljiva pomoč vozniku pri določanju položaja vozila na vozišču. Za vse udeležence v prometu so talne označbe na vozišču zelo pomembne, saj jasnost prejetih obvestil, katera voznikom predstavljajo talne označbe na vozišču, neposredno vplivajo na varnost, hitrost in udobje vožnje. Predlagam, da se nivo retrorefleksije (nočna vidnost) talnih označb na državnih in lokalnih cestah dvigne na minimalno raven 150 mcd (kot je v sosednih državah) in tako nam uporabnikom cest zagotoviti boljšo prometno varnost.

Komentarji