Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Delovna doba

6232 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

Pozdravljeni.

Mene pa zanima zakaj noben v vladi ni predlagal da se človek ki dopolne neko leto starosti oziroma delovno dobo ki je pogoj za upokojitev ne upokoji, saj bi z tem omogočil novo delovno mesto maldemu človeku, ki ne najde službe, ne pa da vidimo določene ljudi že preko meje za upokojitev še kar delajo in odžirajo delovno mesto maldemu človeku, pa naj bo to v politiki ali v javnem sektorju ali pa privatnem....vrjamem d so tu tudi delovne izkušnje pa vendar tudi mladi morajo dobiti delovne izkušnje.

Lahko bi z zakonom preprečili da bi prihajalo do tega, da nekateri delajo tako ko bi že morali biti v pokoju oziroma delajo honorarno...in z takim ukrepom nebi bilo potrebno podaljševati delovne dobe ker bi maldi rod šel delat in bi plačeval za starejše, starejši pa ki delajo 40 let pa bi lahko uživali v za nekatere prigaranem pokoju.

Saj se ve da ne moramo primerjat ene tajnice ter enega človeka iz rudnika ali iz železarne oziroma kakor koli niso vsa dela enaka po težavnosti upravlanja.

18 glasov

17 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G Gašper Kodrič 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 1. 2012

Odziv Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve

Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 109/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06-ZUTPG, 10/08-ZVarDod, 38/10-ZUKN, 61/10-ZSVarPre, 79/10 ZPKDPIZ, 94/10-ZIU in40/11 ZSVarPre, v nadaljevanju: ZPIZ-1) v 5. členu določa, da so pravice iz obveznega zavarovanja neodtujljive osebne pravice, ki jih ni mogoče prenesti na drugega in ne podedovati. Ker so te pravice osebne, jih ne more pridobiti nihče, razen zavarovanca, to pa je v skladu z določbo 259. člena ZPIZ-1 tudi edini, ki lahko vloži zahtevo za začetek postopka za uveljavljanje pravic iz pokojninskega zavarovanja.

Odločitev o uveljavitvi pravice do starostne pokojnine je torej osebna odločitev zavarovanca. Ob dospelosti pričakovane pravice z izpolnitvijo minimalnih, zakonsko določenih pogojev, se zavarovanec samostojno odloči ali bo pravico uveljavil ali pa bo še naprej ostal v zaposlitvi. Takšna ureditev je tudi v skladu s temeljno človekovo pravico do dela.

Sistem obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja, je tako imenovani dokladni sistem oziroma sistem sprotnega izplačevanja pravic. To pomeni, da se prihodki, pobrani od tekoče plačanih prispevkov, porabijo za tekoče izplačevanje dajatev oziroma pravic iz tega zavarovanja. Glede na trenutne demografske razmere in kazalnike le-teh za prihodnost je, ravno z vidika zagotavljanja izplačevanja pravic, namen države spodbujati zaposlene, da ostajajo čim dlje časa v aktivni zaposlitvi. Dvigniti dejansko upokojitveno starost je danes tudi eden glavnih ciljev tako modernizacije slovenskega pokojninskega sistema, kot ostalih primerljivih pokojninskih sistemov v svetu.

Odločitev posameznega zavarovanca, da se, ob izpolnitvi minimalnih pogojev za upokojitev, odloči za odložitev le-te, je z vidika pokojninskega zavarovanja vsekakor dobrodošlo. Strinjamo se, da je na trgu dela precej oseb, ki so trenutni iskalci zaposlitve, vendar z vidika pokojninske blagajne prihod take osebe na mesto delavca, ki se z namenom prepustitve delovnega mesta mlajšemu upokoji, ni smiseln. Tako v teoriji, kot tudi v praksi je namreč dokazano, da upokojitev še ne pomeni nujno novega delovnega mesta za mlade.

Iz zgoraj navedenih razlogov je torej potrebno ohranjati varstvo osebne pravice do upokojitve, za mlajše generacije, ki se šele vključujejo na trg dela, pa je potrebno iskati rešitve na področju zaposlovanja, in sicer z oblikovanjem novih delovnih mest. Kombinacija ostajanja v zaposlitvi tudi po izpolnitvi minimalnih pogojev za upokojitev in ustvarjanje novih delovnih mest je pravzaprav odgovor na vprašanje reševanja finančne zmogljivosti pokojninske blagajne, kakor tudi orodje za zmanjševanje brezposelnosti.

Priloge:

Komentarji