Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sprememba prioritet pri vozilih z prednostjo

3090 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Trenutno imajo vozila v sklopu spremstva (torej razni konvoji spremstva politikov) prednost tudi pred reševalci, policisti in gasilci.

Predlagam, da imajo reševalci, gasilci, ipd. prednost pred političnim spremstvom.

24 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D dzejdzej 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 11. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Vozila s prednostjo in vozila za spremstvo so glede na določbo prvega odstavka 101. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo, 68/16 in 54/17) vozila, na katerih se za izvršitev določenih nujnih nalog uporabljajo posebni svetlobni in zvočni znaki.

Zakon o pravilih cestnega prometa nadalje določa kako morajo ravnati vozniki in drugi udeleženci cestnega prometa, ne določa pa prioritete med vozili, ki uporabljajo posebne svetlobne in zvočne znake. Tretji odstavek 101. člena namreč določa, da voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo, 68/16 in 54/17; ZPrCP) v 101. členu med drugim določa kaj so vozila s prednostjo in vozila za spremstvo, kakšni so posebni svetlobni in zvočni znaki na vozilu s prednostjo in vozilu za spremstvo ter pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov oz. obveznosti udeležencev cestnega prometa ob srečanju z vozilom s prednostjo ali z vozilom za spremstvo.

Tako tretji odstavek omenjenega člena določa: »Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:

  • modra svetilka: udeleženci cestnega prometa morajo takoj dati prosto pot vozilu, ki daje tak znak. Vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje vozila s prednostjo potrebno, morajo ustaviti ob robu ali zunaj vozišča, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo umakniti z vozišča;
  • modra svetilka in svetlobna tabla: voznik mora postopno zmanjšati hitrost in ravnati po odredbi, izpisani na svetlobni tabli;
  • modra svetilka in kratek zvočni znak s sireno: voznik, za katerim vozi policijsko vozilo, ki daje tak znak, mora postopno zmanjšati hitrost in ustaviti ob robu ali zunaj vozišča. Voznik in potniki ne smejo izstopiti iz oziroma z vozila, dokler jim policist tega ne dovoli;
  • rdeča in modra svetilka: vozniki morajo takoj ustaviti vozila, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo takoj umakniti z vozišča, in dati vozilu, ki daje tak znak, in vozilu oziroma vozilom, ki ga spremlja, prosto pot. Vozniki morajo ustaviti vozila ob robu ali zunaj vozišča. Vožnjo smejo nadaljevati šele, ko odpelje mimo vozilo, vozili oziroma vsa vozila v koloni, vključno z zaključnim vozilom, ki daje znake z rdečo in modro svetilko.«
  • Na podlagi navedenih zakonskih določb morajo vozniki (tudi vozniki vozil s prednostjo) ustaviti vozila, drugi udeleženci cestnega prometa pa se morajo takoj umakniti z vozišča, in dati prednost vozilom za spremstvo. Poudariti je potrebno, da v teh primerih ni na prvem mestu vprašanje, kdo ima prednost pred kom, temveč varnost določenih varovanih oseb, ki jo skladno z Zakonom o nalogah in pooblastilih policije (Uradni list RS, št. 15/13 s spremembami) in Uredbo o varovanju določenih oseb, prostorov, objektov in okolišev objektov, ki jih varuje policija (Uradni list RS, št. 63/13), zagotavlja Policija. Ravno dolžnost drugih voznikov, da se z vozišča umaknejo in ustavijo vozilo, predstavlja temeljni pogoj, da voznik ne bo uporabil vozilo kot sredstvo napada na varovano kolono, v kateri potuje določena varovana oseba. Domnevamo, da ste tudi sami seznanjeni, da so se vozila zelo pogosto uporabljala kot sredstvo za napad na civilno prebivalstvo in tudi na določene varovane objekte in osebe. Posebno kategorijo določenih varovanih oseb predstavljajo tuje varovane osebe, saj je vsaka država gostiteljica še posebej dolžna zagotoviti njeno varnost. K temu nas zavezuje tudi mednarodna Konvencija o preprečevanju in kaznovanju kaznivih dejanj zoper osebe pod mednarodno zaščito, vštevši diplomatske agente (New York, 14. 12. 1973).

    V dosedanji praksi nismo zaznali težav, ki bi jih povzročala navedena ureditev glede prednosti voznikov vozil s prednostjo in voznikov vozil za spremstvo. Prav tako današnja prometna infrastruktura omogoča, da se vozila z različnimi prednostmi v prometu izognejo vožnji po isti cestni trasi (obvozi), saj policija, ko ve, da lahko zaradi izvajanja varnostnih nalog pride do zastojev na določeni trasi potovanja, o tem pravočasno obvesti javnost, ostalim intervencijskim vozilom pa se lahko po predhodni najavi tudi izjemoma dovoli vožnjo po zaprtih cestnih trasah.

    Takšno ureditev prednosti v cestnem prometu imajo zakonsko urejene tudi druge države v EU in svetu, zato smo mnenja, da omenjeni predlog, ki je bil poslan na portal Predlagam.vladi.si, ni primeren za nadaljnjo obravnavo ter da na omenjenem področju niso potrebne spremembe zakonodaje.

    Priloge:

    Komentarji